عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

خودرو هیوندای i20

هیوندای i20 یک خودروی هاچ‌بک کوچک خانوادگی است. این مدل نماینده‌ی خودروساز مشهور کره‌ای در کلاس سوپرمینی‌ها است که این روزها بازار آن‌ها بسیار داغ شده. در این شرایط یک خودروی سوپرمینی برای موفقیت در بازار باید بی‌نقص باشد و هیوندای i20 بی‌شک بسیار خوب طراحی و ساخته شده است. هیوندای i20 در دو مدل پنج در و سه در تولید شده.

هیوندای i20 در بازارهای جهانی با 5 نوع موتور بنزینی و دو نوع موتور دیزل متفاوت عرضه می‌شود. کوچکترین موتور یک موتور بنزینی 1.2 لیتری با 74 یا 84 اسب بخار قدرت است و پس از آن یک موتور 1.4 لیتری با 99 اسب بخار قدرت قرار دارد که به یک جعبه‌دنده‌ی خودکار 4 دنده مجهز شده. گر چه دو موتور اول برای مسافرت‌های شهری کاملا مناسب هستند ولی ممکن است اگر تعداد سرنشین‌های خودرو زیاد باشد یا زمان زیادی را در بزگراه باشید اندکی آن‌ها را کم قدرت حس کنید.

موتور سه سیلندر 1 لیتری توربوشارژ به مراتب انتخاب بهتری است. این موتور مدرن‌تر است و در دو مدل 99 اسب بخار با دنده دستی 5 سرعته یا 118 اسب بخار با دنده‌ی شش سرعته ارائه می‌شود. این موتور با مصرف کردن تنها حدود 3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر از موتور 1.2 لیتری هم سریع‌تر و هم اقتصادی‌تر است. البته طبیعتا قیمت این موتور هم بیشتر خواهد بود.

هیوندای در طراحی i20 به وضوح تلاش کرده رانندگی با آن تا جای ممکن آسان باشد. فرمان سبک، حرکت نرم و تعویض دنده بسیار راحت است. البته از سوی دیگر این راحتی به این معنی است نمی‌توانید با i20 در یک جاده‌ی جذاب هیجان زیادی را تجربه کنید. هر چند ظاهر هیوندای i20 با بخش شبکه‌ای بزرگ روی سپر جلو، چراغ‌های زیبا و حالتی چالاک حس هیجان‌انگیزی دارد. پارک کردن i20 هم با توجه به دید مناسب و سنسورهای پارک استاندارد کاملا آسان است.

داشبورد هیوندای i20 شبیه به رقبای آلمانی آن طراحی شده است؛ چرا که ظاهری محکم ولی اندکی کسل کننده دارد. بر خلاف رقبای مطرحی همچون فولکس واگن پولو، در داشبورد i20 می‌توانید اجزای پلاستیکی کم کیفیت‌تر هم بیابید. البته منظور ما این نیست که داشبورد i20 به نظر بد می‌رسد. ولی استفاده از پلاستیک سخت خش‌پذیر در بخش مرکزی کنسول باعث شده هنگام لمس کردن آن حس کیفیت بالا به شما منتقل نشود. البته i20 این نقص را با فضای بیشتر خود جبران می‌کند. چهار فرد بزرگسال می‌توانند به راحتی در هیوندای i20 بنشینند و این خودرو در کلاس خود جادارترین صندوق عقب را دارد. حتی امکان این که سه نفر در صندلی عقب به راحتی کنار هم بنشینند هم وجود دارد؛ مگر این که هر سه نفر بیش از حد بلند یا پهن باشند!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.