عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

نگاهی به هیوندای i10، نورسیده کوچک

Hyundai i10

سام کاویانی: سه دهه متمادی است که هیوندای از سه عنصر اساسی «کیفیت» و «راحتی» و «جوان‌گرایی» بهره‌های وافر برده و با کاربرد صحیح آنها در ساخته‌های خود، پله‌های موفقیت و ترقی را به سرعت برق و باد طی نموده است. توفیقات خارق‌العاده این برند کره‌ای، بسیاری از معادلات مرسوم را بر هم زده و خیل عظیمی از بازیگران این عرصه را به تفکری دوباره واداشته است. سال‌های سال بود که بسیاری از برندهای مشهور، به اعتبار نام و سوابق خود، خودروهایی را به مشتریان فروخته و با دیدگاهی خشک یا سودجویانه، آن میزان از تجهیزات رفاهی را که یک مشتری واقعاً خواهانش بود از وی دریغ می‌داشتند و یا با اسم آپشن به او گران‌تر می‌فروختند؛ اما هیوندای از همان آغاز نشان داد که برای خواسته‌های مشتری واقعاً حرمت قائل است و از آن حد راحتی، کیفیت و تجهیزات که خریدار طالب آن است بیشتر در اختیارش می‌نهد و اصل خدمات بیشتر در مقابل بهای کمتر را دقیقاً در عمل پیاده می‌نماید.

بنا بر پاره‌ای از مندرجات، شرکت کره‌ای هیوندای قرار است که بخت خود را دگرباره در ایران‌زمین بیازماید. از همین رو، به امضای قراردادی با شریک پیشین خود یعنی کرمان موتور مبادرت نموده است. طبق این موافقت‌نامه، به‌زودی پروسه تولید و مونتاژ دو خودروی کوچک و نقلی هیوندای i10 و i20 در این مجموعه کلید خواهد خورد. با توجه به شناخت کمتری که از هیوندای i10 در کشورمان وجود دارد، در این متن اولویت بررسی را به آن داده‌ایم.

هیوندای i10 یک خودروی صرف شهری است که نخستین نسل آن، در سال 2007 میلادی روانه بازارهای جهانی شد. اما نسل فعلی و یا دوم آن، برای نخستین بار در سال 2013 میلادی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان به نمایش درآمد و اندکی بعد، یعنی در ماه ژانویه سال 2014 میلادی راهی نمایندگی‌های فروش گردید. طراحی این خودرو توسط توماس بورکل (TOMASB BÜRKEL) از طراحان به نام ژرمنی صورت پذیرفته و ابعاد بدنه‌اش نسبت به نسل پیشین، به میزان 8 سانتی‌متر بلندتر،6.5 سانتی‌متر عریض‌تر و 5 سانتی‌متر کوتاه‌تر شده است. نسخه کشیده i10 که نسبت به نمونه معمولی آن 10 سانتی‌متر طویل‌تر است در بازار هندوستان با پسوند گرند (GRAND) عرضه می‌شود. هیوندای i10 در حال حاضر، تنها در سه کشور هندوستان، ترکیه و موزامبیک به تولید می‌رسد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.