عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

نگاهی عمیق به هیوندای سوناتا توربو 2018

نگاهی عمیق به هیوندای سوناتا توربو 2018

با اینکه مدل ۲۰۱۸ سوناتا تغییرات زیادی داشته است، اما هنوز هم پیشرانه‌ی استاندارد ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۵ اسب بخار، جوابگوی نیازهای بسیاری از مشتریان خواهد بود. پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر دیگر گزینه‌ی موجود است که به لطف جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته خودکار جدید، عملکردی مانند پیشرانه‌ی V6 ولی بدون حجم بالای آن، در اختیار قرار می‌دهد.

مدل جدید ۲ لیتری در مقایسه با مدل ۲۰۱۵ سوناتا اسپرت، عملکرد فنی قابل توجهی به نمایش می‌گذارد؛ در تست شتاب، در زمان ۷.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که حدود یک ثانیه از مدل ۲۰۱۵ با زمان ۸ ثانیه در تست صفر تا ۱۰۰، سریع‌تر است. با این‌حال سوناتای جدید در برابر رقبای اصلی خود در تست سرعت صفر تا ۱۰۰، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. به عنوان مثال هوندا آکورد مدل ۲ لیتری ۲۰۱۸ نسخه‌ی تورینگ همانند مدل ۲۰۱۷ سدان شورولت مالیبو نسخه‌ی پریمیر، در زمان ۵.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

سوناتا در تست درگ ۴۰۰ متر نیز با زمان ۱۵.۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۵۱ کیلومتر بر ساعت پایین‌تر از رقبا قرار می‌گیرد. آکورد و مالیبو در زمان ۱۴.۳ ثانیه و با حداکثر سرعت‌های به ترتیب، ۱۵۹.۸ و ۱۵۹.۹ کیلومتر بر ساعت مسیر مستقیم ۴۰۰ متری را طی کردند.

بسیاری از کارشناسان مطرح خودرو، از سیستم ترمز و عملکرد آن در شرایط رانندگی پیست ابراز رضایت کرده‌اند. به عنوان مثال در تست رانندگی در مسیر 8 شکل، سوناتا با نیروی گرانش متوسط ۰.۶۶g زمان ۲۶.۷ ثانیه ثبت کرده است که فاصله‌ی زیادی با رقبای اصلی خود ندارد. در تست‌های رانندگی جاده‌ای، سوناتا با اینکه سدان نسبتاً بزرگی است، اما حس رانندگی یک خودروی بزرگ را تداعی نمی‌کند. مانور دادن با سوناتا در جاده‌های پر پیچ و خم چندان مشکل نیست و البته برخلاف تصور کارشناسان، شعاع حرکتی فرمان و پیچیدن آن مناسب است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.