عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

لکسس NX200t

2015 Lexus NX200t F Sport AWD



اینکه چگونه این موتور ۲ لیتری چهار سیلندر دو توربوشارژر بتواند یک کراس‌اور ۱۸۲۴ کیلوگرمی را به حرکت درآورد، موضوعی است که در ابتدای این بررسی مورد بحث بوده است. در این موتور از ۲ انژکتور برای هر سیلندر استفاده شده و همچنین چندراهی اگزوز یکپارچه چهار به دو نشان می‌دهد که برای تأخیر کمتر تلاش زیادی شده است. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک جدید ۶ سرعته نیز همراه شده است. تریم F Sport برای این خودرو تنظیمات سیستم فرمان و تعلیق متناسب با یک خودروی اسپورت را اضافه می‌کند و هندلینگ NX را به سطح رقبای عملکردی لکسس مانند آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3 می‌رساند.

البته اعدادی که در پیست از NX مشاهده شده، ممکن است کسی را با شگفتی مواجه نکند. این خودرو در مدت ۶/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و مسیر یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۵/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸/۰۶ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. زمان شتاب‌گیری مطابق با زمانی است که از Q5 2.0T ثبت شده، ولی ۰/۷ ثانیه از خودروی سبک‌تر ب‌ام‌و X1 xDrive28i و خودروی سنگین‌تر X3 با همان موتور عقب‌تر است. با وجود تلاش لکسس برای کاهش تأخیر توربو، این تأخیر هنوز هم قابل‌لمس است؛‌ چیزی که در تست استارت در حال حرکت ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت با زمان ۷/۸ ثانیه قابل‌مشاهده است. این زمان ۰/۸ و ۰/۲ ثانیه به ترتیب با X3 و Q5 فاصله دارد. گیربکس اتوماتیک در هر کدام از دنده‌ها دور موتور متفاوتی برای رفتن به دنده بالاتر اعمال می‌کند؛ گاهی در ۶۰۰۰، گاهی در ۶۲۰۰ و گاهی در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه این کار را انجام می‌دهد که در عین عجیب‌بودن، کمک چندانی هم نمی‌کند.

در پیچ‌های جاده، NX با استفاده از عناصر سیستم تعلیق F Sport، شرایط مناسبی داشته و حس خوبی در سیستم فرمان منتقل می‌کند و همچنین پایداری خوبی در سرعت‌های بالا دارد. امّا اگر اندکی بیشتر به آن فشار وارد کنید، وارد مرحله بدفرمانی می‌شود. البته برای یک کراس‌اور بلندی که ۵۹ درصد وزن آن به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، شاید بیشتر از این نباید از آن انتظار داشت. حتی اگر از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک و تایرهای تابستانی استفاده کنیم، نیروی چسبندگی خودرو در پیچ 0.79g است که تنها 0.02g از مدل هیبریدی بیشتر است و البته فاصله زیادی تا 0.86g در X3 و Q5 دارد. F sport از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصله ۵۰/۹ متری متوقف می‌شود که در ۶۱ سانتی‌متری X1 است. در کل، سیستم ترمز عملکرد خوبی داشته و پس از ترمزگیری‌های مکرر، کارآیی خود را به‌خوبی حفظ می‌کند.

 






نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.