عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

عکسهای هیوندای

تویوتا پریوس

Image result for ‫بررسی تویوتا پریوس‬‎


شرکت ایرتویا به عنوان نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، اولین خودروهای هیبریدی هر کلاس را به بازار ایران معرفی کرده است. CT200h، لکسوس NX300h و تویوتا کمری هیبریدی جز خودروهایی هستند که هم در کلاس خود محبوب ظاهر شده اند و از طرفی توانسته اند نظر بخش خوبی از بازار را به سمت خود بکشانند. بعد از عرضه موفقیت آمیز این خودروها در بازار ایران، زمان آن رسیده بود که مشهورترین خودرو هیبریدی دنیا به بازار ایران بیاید و این ایرتویا و تویوتا باشند که دوباره یکی از بهترین خودروهای دوگانه سوز برق و بنزین جهان را به جاده های کشور بفرستند. تویوتا پریوس خودرویی هیبریدی است که به پیشرانه ۱٫۸ لیتری بنزینی مجهز است و یک پیشرانه برقی هم به عنوان نیروی دوم در این خودرو حضور دارد. وقتی به کاتالوگ پریویس نگاه می اندازید، پریوس در زمان استفاده ترکیبی تنها ۱۲۲ اسب بخار قدرت تولید می کند. ولی مسئله اینجاست که در معرفی خودروهای هیبریدی، قدرتی ملاک قرار می گیرد که در زمان کارکرد دو پیشرانه محاسبه می شود. به عبارت ساده اگر فقط توان نیروی بنزینی و الکتریکی را با هم جمع کنیم، به عددی بیشتر از ۱۲۲ اسب بخار می رسیم. پریوس خودرویی است که هم می تواند با پیشرانه الکتریکی به تنهایی کار کند و هم با پیشرانه بنزینی. در کنار کار کردن مستقل این دو محرک، می توانند در کنار هم ترکیب شوند و قدرت بهتری را در انتخاب راننده قرار دهند.
وقتی می خواهید پریوس را روشن کنید، دکمه استارتی به شکل خودروهای بنزینی در آن وجود ندارد و روشن شدن آن با علامت پاور مشخص شده است. اگر شارژ باتری های پریوس به اندازه کافی باشد، وقتی خودرو را در حالت D قرار می دهید، شروع به حرکت می کند. اگر هم که نیروی لازم برای حرکت دادن خودرو در باتری ها هنوز موجود نباشد، پیشرانه بنزینی روشن می شود و با قوای آن پریوس حرکت می کند. در حین حرکت و کار کردن موتور بنزینی هم، همزمان باتری های خودرو شارژ می شود. با این به این نکته اشاره کرد که در حالت عادی و استاندارد پریوس، نمی توان این خودرو را با برق شهری شارژ کرد. با این سبک از فعالیت سیستم های فنی تویوتا پریوس، شاهد آن هستیم که این سدان نه چندان بزرگ می تواند در بهترین حالت مصرف سوخت کمی دارد و گاهی عدد کمتر از ۳٫۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را نشان می دهد. باید توجه داشته باشید که خودروهای هیبریدی به خاطر فعالیت بیشتر موتور بنزینی شان در مصارف جاده ای، شاید عدد بیشتری را بسوزانند. ولی در جمع بندی کلی می توان گفت که پریوس به صورت کلی در مصارف شهری و جاده ای در اکثر مواقع کمتر از ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را می سوازند. همین مسئله نشان می دهد که در بازار امروز کشور، پریوس به عنوان یکی از پاکترین و کم آلاینده ترین خودروهای بازار کشور شناخته می شود و می تواند با سرمایه گذاری و معرفی درست، شرایط بهبود وضعیت کیفی هوا را بهتر از امروز کرد.

در بخش هایی از رانندگی با پریوس سیستم تهویه آن را مورد بررسی قرار دادیم. می توان گفت که پریوس به عنوان یک خودرو دوستار محیط زیست، باز اصالت ژاپنی خود را فراموش نکرده است و همچنان با کولر قوی به استقبال مشتریان ایرانی آمده است. با اینکه سیستم تهویه پریوس، تک کاناله اتوماتیک است، ولی شما می توانید از روی بخش تنظیمات نمایشگر، فعالیت آن را کنترل کنید تا تنها پخش باد را در یک نقطه به صورت اتوماتیک تنظیم کنید.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.